Шарівський ЗДО „Калинка“ Богодухівської міської ради, Шарівка
Харківська область, Богодухівський район

Національно-патріотичне виховання.

             

                                                                                                                                                                 ДЕРЖАВНИЙ ГІМН УКРАЇНИ

                                                                                                                                                                     (слова Павла Чубинського
                                                                                                                                                           музика Михайла Вербицького)

                                                                                                                                            Ще не вмерла України ні слава, ні воля
                                                                                                                                      Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.
                                                                                                                                      Згинуть наші вороженьки, як роса на сонці,
                                                                                                                                        Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.

                                                                                                                                       Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
                                                                                                                                     І покажем, що ми, браття, козацького роду.

                                                                                                                            Станем, браття, в бій кривавий від Сяну до Дону,
                                                                                                                                            В ріднім краю панувати не дамо нікому;
                                                                                                                                  Чорне море ще всміхнеться, дід Дніпро зрадіє,
                                                                                                                                                Ще у нашій Україні доленька наспіє.

                                                                                                                                      Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
                                                                                                                                     І покажем, що ми, браття, козацького роду.

                                                                                                                                        А завзяття, праця щира свого ще докаже,
                                                                                                                                       Ще ся волі в Україні піснь гучна розляже,
                                                                                                                                   За Карпати відоб'ється, згомонить степами,
                                                                                                                                        України слава стане поміж народами.

                                                                                                                                     Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
                                                                                                                                   І покажем, що ми, браття, козацького роду.

 

У сучасних умовах постає необхідність розв’язання на державному рівні найгостріших проблем, пов’язаних з вихованням патріотизму та формування національної свідомості населення України як основи консолідації суспільства і зміцнення держави.

Метою національно - патріотичного виховання є формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття любові до України, пошани до видатних вітчизняних історичних діячів, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків.

Патріотичне виховання дошкільників має вирішувати широке коло завдань. Це не лише виховання любові до рідного дому, сім’ї, дитячого садка, з якої зароджується любов до рідної країни, а й виховання шанобливого ставлення до людини - трударя та результатів її праці, рідної землі, захисників Вітчизни, державної символіки , традицій держави, загальнонародних свят.

Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, захищати її свободу і незалежність людина не може бути свідомим громадянином і моральною особистістю. Тож виховувати патріотизм необхідно з дитинства, поєднуючи виховання любові до найближчих людей з формування такого самого ставлення і до певних феноменів суспільного буття.

Суспільно-економічні проблеми та пропаганда жорстокості, бездуховності, насильства в засобах масової інформації негативно впливають на моральні цінності підростаючого покоління. Тож з огляду на актуальність проблеми в цьому навчальному році визначено патріотичне виховання дітей дошкільного віку як один з пріоритетних напрямків роботи дошкільних навчальних закладі нашого району.

Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються на їх інтересі до найближчого оточення, яке вони бачать щодня, вважають своїм, рідним, нерозривно пов’язаним з ними.

Виховання любові до Батьківщини, до своєї Вітчизни – завдання надзвичайно складне, особливо . коли йдеться про дітей дошкільного віку. Дошкільний вік як період становлення особистості має свої потенційні можливості для формування вищих моральних почуттів, до яких і відноситься почуття патріотизму. Для того, щоб визначити специфіку процесу формування у дітей любові до Вітчизни, необхідно визначитися у природі самого патріотичного почуття, зокрема на основі яких почуттів воно формується або, точніше, без якої емоційно-пізнавальної основи не може з’явитися це складне інтегральне почуття. Справді, якщо патріотизм – це почуття приязні, любові до своєї Батьківщини, відповідальності за неї, то дитину ще в дошкільному віці необхідно навчити бути приязною, любити, бути відповідальною.

Патріотизм як моральна якість має інтегральний зміст. З огляду на це в педагогічній діяльності рекомендують поєднувати такі види роботи з дітьми дошкільного віку як:

- ознайомлення дітей з явищами суспільного життя та народознавства;

- ознайомлення з мистецтвом та образотворча діяльність;

- організація практичної діяльності дітей – праця, спостереження, ігри тощо;

- відзначення національних та державних свят.

Основними напрямками патріотичного виховання дітей є:

- формування уявлень про сім’ю. родину, рід і родовід;

- ознайомлення з явищами суспільного життя;

- формування знань про історію держави, державні символи;

- ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;

- формування знань про рідний край.

Звісно, почуття любові до Батьківщини, поваги до свого народу, його історії, усвідомлення себе часткою великої і давньої нації мають формування з раннього дитинства, «вбиратися з молоком матері».Та найсприятливішим для початку систематичного патріотичного виховання є середній дошкільний вік, коли особливо активізується інтерес дитини до соціального світу та суспільних явищ.

Протягом середнього та старшого дошкільного віку відбувається формування культурно-ціннісних орієнтацій духовно-етичної основи особистості дитини, розвиток її емоцій, відчуттів, мислення, механізмів соціальної адаптації в суспільстві, починається процес національно- культурної самоіндефікації, усвідомлення себе в навколишньому світі. Тож саме з дітьми цього віку можна поглиблено працювати над формуванням патріотизму, звісно, використовуючи доступні форми і засоби виховання, зокрема:

- екскурсії вулицями рідного міста чи села, до історичних пам’яток, визначних місць;

- розповіді вихователя відповідного змісту;

- бесіди з цікавими людьми;

- узагальню вальні бесіди морально-етичної тематики;

- розглядання ілюстративних матеріалів;

- читання та інсценування творів художньої літератури;

- зустрічі з батьками у дошкільному навчальному закладі та за його межами;

- спільні з родинами виховні заходи, тощо.

У дошкільному віці діти залюбки беруть участь у народних святах і обрядах, пізнаючи їх зміст, розвиваючи художні здібності , навички колективної взаємодії. При цьому вихователі не стільки піклуються про збагачення знань, скільки про їх емоційне засвоєння, розвиток почуттів дітей.

Людське життя складається з періодів, кожний з яких призначений для сприйняття певного роду інформації, створює сприятливі умови для дії чинників психологічного, соціального та емоційного впливу. З огляду на це головне - не запізнитися, не пропустити той момент, коли виховні зусилля будуть найефективнішими. Коли робота, проведена педагогом дасть високий результат.

Логін: *

Пароль: *